Přidat odpověď
Mám taky dítě s nadáním v kombinaci s poruchou a dobrou zkušenost se speckou na dysporuchy. I tam to závisí na konkrétních učitelích, navíc i na tom, jak se škola staví k podobně založeným dětem, protože ony jsou ještě "problematičtější" než děti s "jen dysporuchou".
Myslím, že to chce najít hlavně školu, kde obecně mají ohled k individuálním potřebám. Řekla bych, že školy, kde je menší počet dětí ve třídě mají lepší možnosti.
Školu neporadím, jsme jiný region, ale asi bych brázdila ve vodách buď škol zaměřených na dysporuchy, pak možná i gymply, které mají zkušenost s takovými dětmi a vychází jim vstříc. Ono skloubit podnětnost výuky a zároveň speciální potřeby je náročné jak pro to dítě, tak pro učitele. Vždycky je to trochu něco za něco, ale hlavní stejně je, aby přístup učitelů neznechutil dítěti další vzdělávání.
Pro školu specializovanou na dys podle mě mluví i to, že teoreticky by tam měl být větší prostor na nápravu - nejen toleranci.
Synovi bych ale v tom požadavku změny školy vyhověla určitě, v případě, že učitelé sami nechtějí, tak bojovat s nimi - to je úplně o ničem.
Předchozí