Přidat odpověď
Danulu a proč by pití nemohlo chutnat a být zároveň zdravé? Nemusím dítěti nutit třeba mátový čaj, když má raději šípkový s citronem. Proč mu nutit vodu z vodovodu, pokud není zcela chuťově dobrá, proč nedat třeba šťávu. Nebo naopak, někomu chutná voda ochucená lehce bublinkami nebo citronem. To že si pití sama připraví je jistě dobrá věc, svou práci člověk znehodnotí méně rád než práci druhých.
9-ti leté dítě je už dist velké, aby pochopilo, že lhát se nemá a že z toho plynou neblahé důsledky. Tm hlavním důsledkem je nedůvěra a kontrola.
Takže promluvit si, zjistit důvody, co lze to napravit. A pokud by se to opakovalo, tak prostě klesnout na úroveň toho, že dítko se musí kontrolovat. Nepiješ ve škole nemohu ti věřit (pití ostatně může vylít ještě tam), takže před odchodem do školy vypiješ přede mnou sklenici pití, po návratu totéž. Lžeš mi o známkách, tak budeme kontrolovat známky denně. Dát tomu od začátku jasný časový rámec, třeba týden, měsíc apod. A pak si opět promluvit, zjistit zda tento nový systém dítěti vyhovuje nebo ne. A pokud ne, tak spolu s dítětem vymyslet systém nový, který je dítě ochotný respektovat. Tj- vzájemná důvěra, žádné lhaní a kontrola žákajdy jednou za týden na podpis, pití, které si připraví sama a sama si ho vypije apod.
Dát dítěti šanci, aby se podílelo na řešení situace. Nejen represe.
Předchozí