Přidat odpověď
Terezo, myslím, že jsem nepsal, co má dcera přesně studovat. Spíš jsem vyjádřil myšlenku, že rodiče mají co do toho mluvit. Pochopitelně, pokud dítě není výrazně nadprůměrně matematicky nadané, tak ho nebudou posílat na matfyz. Uváděl jsem oborů celou řadu, takovou VŠE myslím dokáže vystudovat každý, kdo se slušně učí na sš.
Ani bych dítě neposílal na obor, po kterém bude nešťastné. Jenže tady spíš dcera neví. Nebo sice ví, jenže nebude víc neštastná, když obor sice vystuduje na červený diplom, ale bude mít pak celý pracovní život potíže s uplatněním? Tj. buď bude dělat za málo peněz a moc ji to asi bavit nebude (třeba učit žáky na sš), nebo si uplatní mimo obor (personalistika) či bude dělat překlady nějakých technických textů.
Dokonce jsem psal, že dcera může vystudovat nějaký obor třeba na VŠE a k tomu vystudovat na FF jeden obor jako tu angličtinu v rozsahu dvooborového studia (tedy poloviční objem studia). Uváděl jsem i možnost studia jazykových oborů - ovšem ne angličtiny, tu jsem doporučil si dodělat jen státní jazykovou zkoušku, ne filologické studium. Přijde mi, že jsem možností ke kompromisu uvedl celou řadu (zčásti i dost dle zájmů dcery) a naopak jsem varoval před nucením na medicínu vč. té zubní. I kdyby dcera toto vystudovala, tak by pak mohli jednou trpět taky pacienti.
Jinak já tu dnes číst a reagovat už asi nebudu, tak to neberte, že jsem se nějak urazil, rád si přečtu klidně odpověď zítra.
Předchozí