Kačko, máme kamarády - obě vzdělaní lidi - manžel matematik-fyzik, maminka učitelka na gymplu jazyků, jejich rodiče VŠ vzdělaní. Mají děti - holčička jde letos do 1. třídy a od 4 let čte, zná přesně hodiny... její brácha má nyní 4 roky a od 3 let zná hodiny, čte s porozuměním... děti jsou velmi šikovné, nadané, ale rodiče je stále drží dá se říct při zemi a dost se snaží a podporují to, aby děti byly dětmi. Ptala jsem se, proč holku nedají do třídy pro nadané děti (spec. třída ve velkém městě) a nedají, prý si na tohle téma obstarali dost údajů na to, aby si přáli, aby jejich děti šly hezky od 1. třídy, jen si teda vybrali ZŠ. Jak to bude vypadat ve škole zatím netuším, ale tak nějak věřím, že normálně, protože jejich děti fakt chováním... absolutně v pohodě zapadají mezi ostatní děti stejné věkové kategorie. K té třídě pro nadané děti - tam děti mám ten pocit posílá mmj mateřská školka - aspoň tak nějak to bylo v případě jednoho chlapečka u dcerky ve školce. Chlapeček byl fakticky úplně jinde na první pohled. Nešlo přehlédnout, že jiný. Psal psacím už v malé školce, četl, maloval obrazy u kterých na druhou stranu psal jakoby pohádky, počítal tak, že se nám zastavoval nad tím dech a ani dospěláci to nedávali bez kalkulačky, doma přemalovával mapy, četl hltal všemožné encyklopedie a taky vím, že bych takové dítě nechtěla
, protože to byl opravdu dospělý člověk v těle malého dítka a ty problémy, které s ním maminka měla... neexistoval argument, který by pro něj byl dostatečný