Tak mam nyní dceru v první třídě, v prosinci nám bylo zděleno, že dostanou všichni jedničky v pololetí jako motivační, ale bylo i řečeno, že na konci roku tomu tak nebude, jelikož tomu znalosti nemusí odpovídat.
Samozřejmě ve třídě jsou děti odkladové čtecí, psací , které jsou jinde než děti neodkladové..
Ale budu-li to brát jako rodič, je to fér nefér ohledně obouch stran.Jedni jsou ukřivděni před druhými.
Z našeho pohledu, bychom jedničky mít neměli ani omylem.. diktáty vůbec nejsou reálné, čte po slabikách s hlasitým slabikováním atd.
Vzhledem k tomu že máme rozumnou a hodnou paní učitelku a ve třídě jen 14 dětí jsme se dohodli na IVP.
A nyní, pokud dítko v 1 třídě má problém takový,že je na známku 3 na vysvědčení asi to je k zamyšlení.. pokud tedy rodina a pani učitelka má zájem to řešit. Pokud je nezájem rodičů asi nic jiného nezbývá. Sama jsme v říjnu zjistila dle známek, že to neni ono a hned řešila. A pokud rodič vše zamítá nekomunikuje s učitelem, tak asi nic jiného nezbývá.
Nicméně si myslím, že první pololetní by měli mít všichni za 1 bez rozdílu.A dál to je na okolnostech.
Přeci dítko čtecí po slabikách nemůže dostat jedničku jako dítko co čte plynule na konci první třídy-
( pokud neni v IVP atd) ovšem v pololetí pro prvňáčky je motivace důležitá..