| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Iviku,
a opravdu mají vychovávat jen výchovy a je důležité zachovat vztah jen k těmto předmětům? Tím, že se všem dává šmahem jednička, se naopak ten předmět ponižuje, dostává se do pozice, že vlastně není důležitý a tak mu děti věnují mnohem méně pozornosti než třeba matematice a češtině. Přitom stejně jako není každý Mozart nebo Piccaso, tak není každý geniální matematik ani talent na jazyky, a přesto je nucen podávat výkon leckdy až za hranicemi vlastních možností a nikdo neřeší, jaký vztah potom bude třeba k té matematice mít. Jako je škoda, když je někomu odporný tělocvik a nerad se hýbe, protože měl špatného tělocvikáře, ale často větší škody vznikají, když někdo stejný vztah získá k matematice a odmítne se jí věnovat alespoň do té míry, aby ho někdo neokradl nebo nenalákal na "zlaté prase".
A ty výchovy pak pro spoustu dětí bývají jedinou možností, v čem vyniknout a i ta možnost se jim sebere, když jedničku stejně mají všichni, že ~d~.

Podle mě by se na prvním stupni nemělo známkovat nic anebo všechno hodnotit podle stejného metru. Jako je potřeba talent na zpívání, je potřeba i na počítání a rozložení nadání je u matematiky i hudby podobný. Když už se tedy musí hodnotit, tak stejný metr na všechno dává dítěti mnohem lepší obraz o sobě, mnohem snáz si najde to, v čem vyniká a co naopak není jeho parketa. Však i ve výchovách by se dalo zajistit, aby talent byla jen jedna ze složek celkového výsledku, jenže právě ponížením výchov na výchovy a upozadění těchto předmětů jako méně důležitých vede k tomu, že hudebka je hlavně o zpěvu, výtvarka hlavně o kresbě, malbě a někde možná trochu o modelování, tělocvik jen o obratnosti a rychlosti, prostě o výkonech....a ano, pak je nespravedlivé to hodnotit, protože za nedostatek talentu člověk nemůže.
Na druhou stranu, tyhle předměty na prvním stupni naplnit větší mírou teorie by asi nebylo to pravé, i tak se toho ty děti musí naučit dost. Takže pak nehodnotit je, se jeví jako lepší řešení.

Ale z výše popsaných důvodů nevím, proč hodnotit i to ostatní, zejména v těch nižších třídách, kdy pro děti má smysl jen jednička a všechno ostatní už berou jako trest za neschopnost, takže jim to bere chuť i vztah k tomu předmětu. Bohužel nechuť k matematice nebo češtině se nebere tak tragicky jako nechuť k tělocviku nebo hudebce, i když ve výsledku to na celý proces učení v průběhu celé školní docházky má mnohem horší dopady, než ta nechuť k výchovám ~d~.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6-4= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.