Přidat odpověď
Lassie,
hodnotit se to dá.....ale ne dobře/špatně. Však ani ta matematika není tak jednoznačná, jak se někomu může zdát...často se tu řeší debaty ohledně "postup měl správně, ale výsledek špatně, protože se někde v půlce překoukl"....a liší se názory na to, jestli je to dobře nebo špatně....
Čeština je také třeba o slohu a schopnostech se vyjadřovat, nejen o pravopisu a také se to hodnotí.
Ale je rozdíl "kreslit" a "učit se kreslit"....i kresba a hudba a tělocvik mají jasná pravdila, která může dodržet i dítě bez talentu. A to hodnotit lze stejně objektivně, jako jestli dítě umí sečíst 5 + 8. V zásadě je jedno, jestli to dítě prostě umí nebo se to musí nadřít, ale nakonec se to naučí. Stejně tak dítě dokáže nakreslit správnou čáru, podle pokynů vystínovat, podle not vyťukat melodii, dát správně nohy při šplhání nebo odpískat zápas ve vybice....a opět, někdo to prostě umí a někdo to musí nadřít. A stejně jako ne každý má rodiče nadané na matiku, aby to s ním dřeli, tak ne každý má rodiče, co umí kreslit. No tak se najde někdo, kdo to umí a doučí, pokud to to dítě má umět....
Hodnotit, popsat, co a jak zlepšit, proč ne....druhá věc je, aby to pro to dítě bylo důležité...známka tak, jak se používá, je ale většinou demotivující, protože trestá za to, co člověk nezvládne a nehodnotí to, co zvládne....
Předchozí