Přidat odpověď
Sarmi, teď mám dětí jenom 12, ale zas je to první až pátá třída dohromady, takže každej dělá něco jinýho. Koneckonců například čtvrťáci jsou tři a když si vezmu matiku, tak jeden končí učivo pátý třídy, jeden je cca na začátku pětky a jeden tam, kde zhruba má bejt. Nebudu jim prostě dávat totéž učivo, když každej je jinde...
Dřív jsem měla dětí víc, ale zas to byly třeba jen dva ročníky dohromady, takže víc dětí mohlo pracovat ve dvojicích nebo trojicích, protože byly na podobný úrovni.
On počet dětí samozřejmě hraje roli, ale zase ne až takovou, jak by se mohlo zdát.
Když budu mít ve třídě 20 dětí a pojedu frontálkou, tak třetina se bude nudit, třetina nebude stíhat a zbejvá třetina, pro kterou to učivo možná bude přibližně akorát, ale to ještě neznamená, že všichni budou dávat pozor. Z tohohle pohledu, kdyby učitelka chvíli dělala s jednou třetinou, chvíli s druhou a chvíli s třetí a ostatní by mezi tim hráli člobrdo, tak se ve výsledku naučí víc...
Tim chci říct, že výuka funguje trošku jinak, než by se na první pohled mohlo zdát a méně je někdy více...
Předchozí