Přidat odpověď
S tím opravovat všichni bych byla velmi opatrná, může to být kontraproduktivní - zeptej se logopedky.
Syn má prostě ještě tuhá mluvidla. Když se moc fyzicky snaží a soustředí, tak řekne S Š (a ostatní sykavky) i ve slově správně, pokud je tam jedna nebo dvě stejné, ale musí na to myslet, což normálně při řeči nestíhá, když se soustředí. Není schopen vyslovit např. slovo sušák (jedna ostrá sykavka, jedna s háčkem)
Měla jsem zákaz opravovat. Nejdřív měsíc cvičil jazyk, pak S, Z, C - pouze ve slovech, pak ve větách. A až to měl opravdu nacvičené, tak mám povolení opravovat, a to ještě říkala, že třeba mít nějaký čas v průběhu dne, třeba hodinu a v té opravovat, jinak prostě to dítě vydeptáš.
Teď bude pauza a až za měsíc začneme Š, Č, Ž. On je taky umí vyslovit (umí udělat ten zvuk, už dlouho to umí), ale logopedka říkala, že tam se nechává ta pauza na "zažití" než se začnou dělat háčkované sykavky.
Předchozí