Přidat odpověď
Ahoj,
podle toho, co píšeš, bych velmi nahrubo odhadla, že má syn pravděpodobně nakročeno k některý z "dys" poruch. Patrně je chytrý - odhaduji podle tvého popisu - takže má současně dost dobrou šanci to kompenzovat. Je motivovaný - jasně, ale zkus se zaměřit na to, co je podstatou té motivace. Jestli jsou to "jenom" kamarádi ze školky (nechci to zlehčovat, je to důležité, ale přeci jen jsou i další podstatné faktory), potom bych váhala. Pokud ale máš pocit, že je motivovaný pro školní práci, pro školní režim, pro školní povinnosti a nasávání vědomostí, pak je to samozřejmě úplně jiný level motivovanosti.
Dělá to na mě dojem, že v PPP asi vcelku dobře odhadli, že syn patrně nějaké potíže mít bude, a bude-li to některá z dysporuch, bude je mít v podstatě po celý život, více či méně dobře kompenzované. Tím chci říct, že za rok se tohle nespraví a ve škole se s tím tak jako tak bude muset poprat. Je-li opravdu natolik inteligentní, že má dobrou šanci svůj handikep kompenzovat, třeba i s pomocí speciální pedagožky, a je-li současně motivovaný pro školní práci, byla bych hodně nalomená odklad nedat. A asi bych pro jistotu zkusila ještě jeden posudek, ať už v PPP nebo v SPC. V tomhle případě bych se možná chtěla radit spíš se speciální pedagožkou a pracovala bych s jejím odhadem prognozy.
Chápu, že je to těžký rozhodování. Možná mu v PPP hlavně chtěli dopřát čas, aby s větší zralostí (za rok) měl také větší kapacitu na kompenzaci potíží, které ho nejspíš čekají opravdu tak jako tak. Na druhou stranu je ale potřeba brát v úvahu i motivovanost dítěte, o kterou by bylo škoda přijít.
Držím palce k dobrému rozhodnutí.
Předchozí