Já objektivní vyložení historie neznám. I taková Bíá hora lze vyložit několikera způsoby a dítě nepochopí, že jde o jednu a tu samou událost
.
Ovjektivně v tomhle případě jde jen říct, kdo proti komu bojoval a kdo vyhrál. Ale proč se bojovalo a, co tomu předcházelo a co následovalo - to je už zamotané klubko.
S problémem vykládání minulosti se peru poměrně hodně často. Snažím se vysvětlit synovi zločiny komunismu. Vykládám mu, jak nikde v obchodech nic nebylo a vše se shánělo (včetně léků, koje.mléka, hyg.vložek...). Jak ten, kdo nebyl v KSČ měl smůlu. Jak se členství ve sraně muselo vypsat i na přihlášce na VŠ. Jak domovní důvěrníci donášeli, jak se pro názory zavíralo a v 50tých letech i popravovalo.
Ovšem babička vykládá o povinné zaměstnanosti, školách a doktorech zadarmo, lécích za korunu. Podle babičky to byl ráj, podle mě tuhé vězení. A kde je pravda? Takový Grebeníček by podpořil babičku.