Lendul, tak ono to závisí i na tom, jaká ta školka je - syn třeba chodí do specky a přitom tam od září udělal obrovský pokrok, autistu mají většinou jen jednoho na každou třídu, většina dětí tam má buď dysfázii nebo ADHD apod., pár dětí má pohybové problémy, ale jsou tam i úplně zdravé děti. A co bylo pro nás rozhodující - je tam jen těch 12 dětí ve třídě, což prakticky znamená, tak 9, protože vždycky někdo chybí. Syn špatně snáší velké kolektivy, tady je naprosto v pohodě, hned první den si našel kamarádku.... Nic ho tam nebrzdí (taky jsem to nejdřív zvažovala), logopedku mají naprosto úžasnou, bere si každé dítě jednou týdně zvlášť do pracovny a pak dělají společně ve třídě různá cvičení na rozvoj řeči apod. Intenzivně se věnují jemné a hrubé motorice a ostatním věcem, které ty děti potřebují zlepšit, každé má IVP, který mu udělali naprosto dokonale...Takže třeba my na logopedii zatím už nikam jinam nechodíme. Teď jsme byli na foniatrii v Žitné na kontrole a ukazovala jsem tam sešit, co má na logopedii, jak pracují a chválili, jak je dobře vedený, že to tam dělají prakticky stejně
. Takže u nás se ta specka osvědčila, samozřejmě to tak nemusí být u každého, Jiřík má tu dysfázii lehčí, než tam má většina ostatních dětí, inteligenčně je lehce nad průměrem podle jejich psycholožky... Základní školu určitě plánujeme normální, ale budeme dobře vybírat...