Přidat odpověď
Jen krátce, už jsem chtěl končit, k té vojně. Před veřejnou službou Ježíše tu působil nějaký čas Jan Křtitel. Když za ním přišli vojáci a nebo celníci, tak jim neříkal, že mají odejít z (římské okupační) armády a nebo nedělat celníka, ale že to mají dělat poctivě a nebo jako vojáci nemají nikomu činit násilí a někoho okrádat z pozice síly. Ježíš tohle nijak neměnil. Uvěřila v něj řada vojáků i důstojníků (setníků). Např. ve Skutcích ap. je patrné, že i po uvěření ti římští setníci dělali dál své řemeslo námezdných vojáků.
Pokud někdo žije v demokratické zemi, tak mi vojenská služba přijde v pořádku, stejně jako povolání profesionálního vojáka a nebo policisty (nebo soudce či stát. zástupce a nebo daňového úředníka). Problém bych viděl, aby někdo v totalitním režimu šel dělat vojáka či policistu z povolání. Protože tam to znamenalo chránit bezbožný režim. Zčásti i tehdy ta armáda fungoval i k obraně a nebo policie pro boj proti kriminalitě a zločinu. Zčásti to byl represivní aparát režimu.
Pokud SJ pracovali místo dvou let vojny deset let v dole, tak pro zbrojní výrobu udělali více než jako řadoví vojáci. V totalitním režimu bych viděl problém i např. dělat ve zbrojovce. Kde by se dělaly vojenské zbraně, zvl. pro různý vývoz do zemí 3. světa. Zbraně pro biatlon a nebo myslivce, ty by mi nevadily.
Předchozí