Přidat odpověď
Integrace podle mých zkušeností někde je a někde není. Běžné školy v ní nejsou systémově podporovány, takže je to pak na osobním nasazení učitelů i vedení školy a obvykle i na nadstandardním přístupu rodiny.
Učitele nikdo na fakultách neučil, jak pracovat s různorodou skupinou, ani jak dobře pracovat ve spolupráci s asistentem, takže ten kdo chce, absolvuje navíc kurzy a učí se za pochodu. Často na úkor něčeho - svého osobního volna, peněz atd.
Peníze na asistenty bývají často pokráceny, takže je škola dostane na kratší úvazek, než by bylo potřeba.
Pokud nejsou rodiče angažovaní a nenajdou si vstřícnou a ochotnou školu pracovat navíc, dítě spíš zamíří do praktické nebo speciální školy.
Hodně uškodila dlouholetá zmatenost v komunikaci ze strany ministerstva. Školy nevidí jasnou koncepci, která by říkala: Bude to takhle, podpoříme to takhle, tohle změníme a tohle upravíme. A tak se vcelku logicky bojí nejistoty a těch scénářů, které tady někdo popisoval výše.
Předchozí