| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

A list Zidum v 1. kap. jasne popira, ze by byl Jezis pouhym andelem, jelikoz sam OTEC mu rika - Buh ..Zadny tvor, tedy ani zadny andel, nemuze vstupovat do B-zske sfery v nepristupnem svetle..ZADNY..."- ale to nedokazuje, že je Bohem!
Tabitho a ty jsi list Židům 1 kap. četla?
Uvažuješ o 8 verši v souvislosti s těmi předešlými?
"v tomto posledním čase k nám promluvil ve svém Synu, jehož ustanovil dědicem všeho a skrze něhož stvořil i věky.
On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem. Když dokonal očištění od hříchů, usedl po pravici Božího majestátu na výsostech a stal se o to vznešenějším než andělé, oč je převyšuje jménem, které mu bylo dáno.
Komu kdy z andělů Bůh řekl: ‚Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil!‘ A jinde se praví: ‚Já mu budu Otcem a on mi bude Synem.‘ (Jestliže jsou si rovni jak mohl být splozen?)
A když chce uvést Prvorozeného do světa, praví opět: ‚Ať se mu pokloní všichni andělé Boží!‘
O andělích je řečeno: ‚Jeho andělé jsou vanutí větru a jeho služebníci plápolající oheň.‘
O Synovi však: ‚Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo práva je žezlem tvého království.
Miluješ spravedlnost a nenávidíš nepravost, proto pomazal tě, Bože, Bůh tvůj olejem radosti nad všechny tvé druhy." (Kdo jsou jeho druhové?)
.......................................................................
- Je skutečnost, že je Ježíšovi vzdávána pocta, důkazem, že je Bůh?
V Hebrejcům 1:6 podle EP jsou andělé vybízeni, aby se ‚poklonili‘ Ježíšovi, podle KB, Ži, a Pe ‚ať se klanějí‘. NS říká ‚vzdají mu poctu‘. U Matouše 14:33 se podle EP, KB, Ži, Pe říká, že Ježíšovi se jeho učedníci „klaněli“, některé anglické překlady říkají „složili mu poklonu“ (NAB), „klaněli se před ním“ (JB), „padli mu k nohám“ (NE), „vzdali [mu] poctu“ (NS).
Řecké slovo překládané „klanět se“ je proskyneó. A Greek-English Lexicon of the New Testament and Other Early Christian Literature (Řecko–anglický slovník Nového zákona a jiné rané křesťanské literatury) o něm říká, že bylo také „používáno k označení zvyku vrhat se před někým na tvář a líbat mu nohy, lem jeho roucha, půdu“. (Bauer, Arndt, Gingrich, Danker, Chicago, 1979, 2. angl. vyd., s. 716) Tento výraz je užit u Matouše 14:33 k vyjádření toho, co učedníci dělali vzhledem k Ježíšovi, a v Hebrejcům 1:6, aby se ukázalo, co budou vzhledem k Ježíšovi dělat andělé; v 1. Mojžíšově 22:5 řecká Septuaginta popisuje, co dělal Abraham vzhledem k Jehovovi, a v 1. Mojžíšově 23:7 popisuje, co dělal Abraham podle dobového zvyku vzhledem k lidem, s nimiž obchodoval; v 1. Královské 1:23 popisuje Septuaginta jednání proroka Natana, když přistupoval ke králi Davidovi.
U Matouše 4:10 (EP) Ježíš řekl: „Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět [z proskyneó] a jeho jediného uctívat.“ (V 5. Mojžíšově 6:13, kterou zde Ježíš zjevně cituje, se vyskytuje Boží osobní jméno, tetragrammaton.) V souladu s tím tomu musíme rozumět tak, že se zde jedná o proskyneó se zvláštním postojem srdce a mysli, jež by mělo být určeno jedině Bohu
.............................................
Je „Bůh“, o němž se mluví v Židům 1:8, Ježíš Kristus?
- Ne. Závažné důkazy naznačují, že to je Jehova. Podle „Překladu nového světa“ Židům 1:8 zní: „Ale o Synovi: ‚Bůh je po celou věčnost tvým [Synovým] trůnem.‘ “ To ukazuje, že zdrojem Ježíšova trůnu, jeho úřadu, autority jako svrchovaného vládce, je Jehova, všemohoucí Bůh.
Ale lidé, kteří věří v trojici, dávají přednost „Kralické bibli“, která tlumočí Židům 1:8 slovy: „Ale k Synu dí: Stolice tvá, ó Bože, na věky věků.“ Mají tedy pocit, že Ježíš je zde ukázán jako totožný s všemohoucím Bohem. Proč to není správné?Povšimni si souvislosti. V mnoha překladech, v hlavním textu nebo v okrajové poznámce, zní Židům 1:9: „Proto pomazal tě Bůh, Bůh tvůj.“ („EP“, pozn. pod čarou) To jasně ukazuje, že Ten, který je osloven ve verši osmém, není Bůh, ale někdo, kdo Boha uctívá a je jím pomazán. Za druhé bychom si měli povšimnout, že Židům 1:8, 9 je citátem z Žalmu 45:6, 7 (7, 8, „KB“), který byl původně adresován lidskému králi Izraele. Pisatel tohoto žalmu si jistě nemyslel, že by tento lidský král byl všemohoucí Bůh, a stejně si ani pisatel dopisu Židům nemyslel, že by Ježíš byl všemohoucí Bůh. Znalec B. F. Westcott k tomu poznamenává: „Je sotva možné, že by אלוהים [Elohim, „Bůh“] mohl být v originále oslovením krále . . . Ze všeho je tedy zřejmé, že je nejlepší přijmout v první části věty znění: Bůh je tvůj trůn (nebo: Tvůj trůn je Bůh), to jest, ‚tvé království je založeno na Bohu‘" „Překlad nového světa“ a řada jiných překladů proto podává Židům 1:8 slovy: „Bůh je . . . tvým trůnem.“ (Viz „An American Translation“, „Moffatt“; poznámka pod čarou v „American Standard Version“, „Revised Standard Version“ a „The New English Bible“.) Z toho je jasně patrné, že „Syn“, Ježíš Kristus, má Boha, který je vyšší než on sám.

Tabitho pokud chceš opravdu poctivě sloužit Bohu, měla bys brát v úvahu opravdu přesné překlady Bible.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 1+1+1= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.