Přidat odpověď
To je novina, tak není peklo? Ježíš přitom vypráví příběh o boháči a Lazarovi. Boháč se trápí v pekelném plameni, kdežto Lazar je v podsvětí - ovšem v místě, které od boháčova místa trápení oddělené propastí. Místo, kde jsou spravedliví, se nazývá lůno Abrahamovo, doslovněji klín Abrahamův. Výraz pro peklo či podsvětí je hádes v řečtině, hebrejsky šeol. Do doby, než byl Ježíš vzkříšen, tak všichni po smrti odcházeli do tohoto místa. Spravedliví do klína Abrahamova a ti ostatní do "pekla", jak si ho představujeme - tj. místa, kde jsou mrtví trápeni plameny a strádají žízní a bolestí.
Až po vzkříšení Pána Ježíše čteme, že spravedliví jdou do nebe, kde je Ježíš a Bůh Otec. A ti nespravedliví jdou dál do místa utrpení.
Když (dle SJ) peklo neexistuje, proč před ním tolikrát Ježíš varoval? Proč o něm tolikrát Bible mluví, jen v jednom českém překladu na výraz podsvětí je nalezeno 79 výskytů.
Jistě, po vzkříšení mrtvých a posledním soudu půjdou ti nespravedliví do definitivního místa určení. Opět se překládá jako peklo či podsvětí. Hebrejsky a řecky tu je označení Gehenna, ohnivé jezero hořící sírou, kam bude uvržen Satan a jeho služebníci.
Zde je citace z Lukáše,
Lukáš 12:4 Říkám to vám, svým přátelům: Nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale víc už vám udělat nemohou.
5 Ukážu vám, koho se máte bát. Bojte se toho, který má moc vás zabít a ještě uvrhnout do pekla. Ano, pravím vám, toho se bojte! ([ Jk 4:12]) (ekum)
Výraz pro peklo na tomto místě je Gehenna. Ježíš tu lidi varuje, že než smrt je může potkat něco daleko horšího - uvržení do pekla (Gehenny).
Předchozí