Přidat odpověď
Co škola, to jiný systém, takže popíšu svou zkušenost. Když jsem studovala já, zápočet byl někdy "vstupenka ke zkoušce", některých předmětů byl jen zápočet, to znamenalo absolvování předmětu. Bylo potřeba splnit některé podmínky (např. odevzdat nějakou práci, napsat test, tenkrát se hlídala i účast na výuce.) Zkouška byla ústní, písemná nebo kombinovaná z dvou částí. Nesložit zkoušku( na třetí pokus) nebo nedostat zápočet znamenalo opakovat ročník. Při opakování ročníku se opakovaly jen neúspěšné předměty a předměty za 3.
Dneska na mojí Alma Mater už zápočty nejsou, zkouška může obsahovat test, ústní zkoušku, prezentace práce na hodinách, seminárku, možné jsou různé kombinace. Vše se oboduje a podle bodů student dostane známku. Na zkoušku jsou max dva pokusy (a ještě ne automaticky) neudělat zkoušku znamená opakovat pouze předmět, z kterého student neuspěl. Na to opakování čerpá "kredity" (za různé předměty různý počet), takže nemůže během studia opakovat všechno, ale jen omezený počet předmětů.
Předchozí