Přidat odpověď
máme taky čerstvě šestiletého (srpnový) prvňáka. Do školy nastupoval a číst neuměl, ani neznal všechna písmenka. ČTení na čas mi připadá jako totální blbost - nechápu o čem to má v 1. třídě vypovídat. Ani u staršího dítěte jsem nikdy nekladla důraz na rychlost, ale spíš na kvalitu (aby si slova nevymýšlela a hlavně aby mi text převyprávěla). Také se mi příčí takové ty domácí čtecí deníky, kde denně zapisuješ kolik minut dítě čte.
Celá rodina hodně čteme. Starší dítko krotím, nedělalo by nic jiného. Mladší (prvňák) přečetl k dnešku asi 5-6 knih (samozřejmě lehké jednoduché první čtení). Ve škole čtou genetickou metodou.
Myslím, že jde o to, mu čtení nezošklivit, naopak v něm touho po čtení spíš probudit, aby sám chtěl a byl zvědavý se příběh bude vyvíjet a jak končí - a tady to opravdu není o tom jak rychle knížku přečte. PRomluv s učitelkou, jaké důvody ji k tomu vedou???
Předchozí