Přidat odpověď
No jo, ale pak jiné učitelky kritizují čerstvé šestileťáky, že nejsou vyzrálí sociálně, přestože často rozumově jsou. To je pak těžký, že jo. Kvůli tlaku na výkon mají rodiče strach z neúspěchu svých dětí, proto jim ty odklady dávají.
Pak jsou děti, které jsou napřed, naučí se samy číst ve čtyřech nebo pěti letech, zajímají se i o další věci, tomu už škola vůbec přizpůsobená není. Jiné děti zase na některé dovednosti potřebují víc času. Nikdo se nevyvíjí stejným tempem ve všech oblastech, děti nejsou roboti.
Podle mne je největší problém ve frontální výuce a v tom, že se předpokládá, že všech 20-30 dětí ve třídě bude stejně vyspělých a bude postupovat stejným tempem. To je proti přirozenosti. Je nesmysl, aby se přizpůsobovaly děti, přizpůsobit by se měla výuka, resp. celá koncepce, včetně poměru počtu dětí na učitele popř. asistenta.
Předchozí