Přidat odpověď
Filipe, tu politickou korektnost jsem myslela trochu v nadsázce, proto ty uvozovky. Opatrnost v tom jmenovat výslovně homosexualitu myslím už tehdy, a to z různých důvodů. (Mmch to, že termín politická korektnost se u nás usídlil až v 90. letech myslím neznamená, že tu jaksi neexistoval obsah toho slova či jak to říci).
Ještě na okraj pro upřesnění: doslova by se to z řečtiny dalo asi nejlépe přeložit jako "lidé praktikující homosexualitu".
Pokud tomu rozumím, vyděluješ Pavlovy listy z celku NZ, nicméně ony do kánonu patří, ať už si o tom kdo myslí, co chce. Mimo jiné byly do něj zařazeny proto, že jsou v souladu se zbytkem Písma (to bylo jeden z hlavních vodítek).
Asi si pleteš sexuální čistotu s celibátem. Jsem vdaná a sexuálně aktivní, ale to neznamená, že nemohu žít v sexuální čistotě.
Myslím, že je Pavel dostatečně férový v tom, že říká "toto já osobně preferuji", zvláště z praktických důvodů bylo pro něj při jeho kočovném životě asi skutečně mnohem výhodnější žít v celibátu, než s sebou tahat manželku a děti. Zároveň říká, že manželství je samozřejmě zcela legitimní možnost.
Jeho vyzdvižení celibátu bylo v té době a kultuře bylo myslím důležité a je platné i dnes. V církvi se mnozí singles můžou cítit tak nějak mimo - protože je hodně orientovaná na rodinu a děti. Takže Pavlovy verše o celibátu jsou pro ně nosné v tom smyslu, že lze prožít plnohodnotný život i jako svobodný/á.
Ta souvislost s agresivním postojem vůči homosexualitě a šovinismem je zajímavý postřeh, to jsem si nikdy nevšimla, nejspíš na tom něco je. Pokud si je muž sám sebou nejistý, bude mít vždy potřebu utvrzovat si svou hodnotu pomocí agresivního vymezování se - ať už vůči ženám, jiné rase či homosexuálům.
Obecně lidé, mají-li nejistoty sami o sobě, tak si dodávají hodnoty a jistoty tím, že ukazují na ty, kdo jsou "horší" (a je vcelku jedno, kdo to je). Když se jedná o věřící, tak pokud neprožili skutečnou jistotu Boží lásky, milosti, přijetí, odpuštění, tak budou koukat na to, kdo je "větší hříšník" - viz ten příběh o modlícím se farizeovi a celníkovi.
Předchozí