Přidat odpověď
Souhlasím s Alenou. Zvláštní je, že v malotřídkách jde učit různé učivo v jedné třídě, proč je to tedy takový problém v běžných třídách?
Stran výuky jazyků - zažila jsem v ZŠ rozdělení podle úrovně i napříč ročníky.
Obecně je kladený malý důraz na samostatnou práci dětí. Děti můžou mít zadanou různou práci (dejme tomu ve 2-3 skupinkách, nemusí mít každé dítě úplně jiný pracovní list) a můžou pracovat samostatně.
Například: dvě skupiny pracují samostatně, popřípadě můžou si potichu radit, zatímco učitel vysvětluje třetí skupině. (podobně jako v malotřídkách)
Nadané děti bývají často dost samostatné, ale potřebují motivovat zajímavou činností. Není třeba, aby celá třída četla ze stejné učebnice, popřípadě poslouchala jedno dítě, které čte nahlas.
Já chápu, že taková práce je pro učitelku daleko náročnější na organizaci, neznamená to ale, že to nejde. Znám pár škol a tříd, kde to velmi dobře funguje.
Pomocný asistent učitele by ale byl určitě velkou pomocí, to už je bohužel systémový problém.
Předchozí