Prvňákovi také podepisujeme, ale už jsem určitě něco nepodepsala a paní učitelka to nijak neřešila, máme velké štěstí na velmi vstřícnou a rozumnou učitelku, je velmi oblíbená dětmi i rodiči.
Starší dítě na druhém stupni ale takové štěstí nemá, narazil bohužel ve dvou předmětech na opačný extrém, který bazíruje na podpisu u každého prdu. Nepodepsala jsem projekt z dějěpisu, na 2 stránky A4 (vytištěné na tiskárně doma u PC) + nějaké fotografie. Fakt mi přišlo divné mu do toho čmárat. A výsledek - projekt jako by nebyl. Prostě ho musím podepsat, jinak existuje vážné podezření, že se na něj dítě vyfláklo a vypracovalo a vytisklo si ho podloudně o přestávce ve škole nebo na záchodě
Podařilo se mi pouze s paní učitelkou vydiskutovat, že mu projekt dodatečně přijala (po mém podepsání) a pětku škrtla. Přesvědčit ji o tom, že takovýhle úkol je přece naprosto zjevně domácím dílem se mi však nepodařilo. Kluka jsme tedy naučili můj podpis, je jednodušší. Asi to není výchovné, ale nevím jak jinak bojovat proti demagogii.