Přidat odpověď
Štěpánko, proč chodit něco vysvětlovat do školy?
Víš, někdy mám fakt pocit, že (byť nijak nesnižuju vytížení učitelek a na rozdíl od některých si nemyslím, že pracujou jen v době, kdy přímo vyučujou) dost učitelů si nedovede moc dobře představit provoz rodiny, kde rodiče pracujou od nevidím do nevidím, setkala jsem se s tím, že si to někteří představujou jak Hurvínek válku. Tím spíš pak rodina, kde je jen jeden rodič a maká do večera.
Ale to bychom se pak dostaly k takový tý debatě, kterou jsme spolu myslím vedly už kdysi, o tom, jak NĚKTERÉ učitelky mají dojem, že přece pokud přijdu z práce půldruhé hodiny před ukládáním dětí do postele, tak je v pořádku, abych u školních povinností jednoho dítěte seděla půldruhé hodiny denně. Naprostej nesmysl.
Půjdu ještě dál: myslím, že tyhle věci jako úkolování rodičů, počínaje podpisy, přes kontrolování chyb v úkolech, přes různé samostatně těžko zvládnutelné domácí úkoly a konče pozdě zadávanými neobvyklými potřebami, které je třeba s sebou přinést, souvisí s tím, proč je česká škola diskriminační pro děti se špatným zázemím. A podle mě je to špatně. Škola by měla být postavená tak, aby co nejvíc výsledků vycházelo ze schopností dítěte, a aby výsledky naopak byly co nejméně závislé na inteligenci, vzdělání, jazykových znalostech, míře zájmu nebo množství času rodičů.
A to u nás naprosto není.
I proto děti ze sociálně vyloučenejch rodin ve škole dál vypadávají ze systému...
Ale to už jsem daleko.
Podpisy... taková blbost, ale přijde mi to jako jedna drobná, skoro zanedbatelná, součást blbě nastavenýho systému, kde vzdělávání do příliš velké míry záleží na rodičích dítěte.
Předchozí