Přidat odpověď
I kdyby byla "jen" epileptik bez dalších problémů, nebo "jen" sociálně nezralá, byl by to důvod pro minimálně zvážení odkladu. Tady se kombinuje tolik věcí dohromady, že bych neváhala a dala jí ho, s odkazem na doporučení PPP, kdyby ve školce remcali.
Učitelky podle mě tlačí pouze z důvodu uvolnění místa-pokud s ní pracují denně, musejí přece vidět, že je potřeba jí připomínat WC a pití. Považuju za stěžejní, aby si dítě bylo schopné samo ve škole dojít na záchod, najíst se a napít, protože jinak tam bude pouze ve stresu a nebude schopné fungovat (a tuším, že u epileptiků je pravidelnost jídla zrovna docela důležitá).
A popravdě, už jsem ve školkách zažila i snahu o zbavení se nepohodlného nebo problémového dítěte, ať už rovnou vyloučením, nebo jeho předčasným přesunem na základku. Může to být tak, že jí v MŠ vnímají jako rušivý, obtížný prvek, s kterým je prostě moc práce a chtějí ji mít co nejdřív z krku.
Nultý ročník je výborné řešení, nebo i změna MŠ na poslední rok, u dcery se nám to docela osvědčilo (i když u ní byly obtíže zcela jiného rázu, pro které odklad dostala). Tohle je samozřejmě na zvážení, pokud dítě přijímá špatně změny, prospět by mu to nemuselo.
Asi takto - odklad ještě nikomu neuškodil, zatímco předčasný nástup do školy dovede nadělat velkou paseku.
Předchozí