Přidat odpověď
Moje otázka je adresována těm, kdo četli knihu RaBR.
Kniha doporučuje partnerský model:
„Tato věc má tento a tento smysl, takové a takové důsledky. Očekávám, že uděláš to, co je správné.“ (Kapitola I., strana 21)
Prosazováním oprávněných požadavků se zabývá začátek II. kapitoly (jak to říkat) a kapitola VI. navrhuje, jak postupovat místo trestání.
Nenašel jsem ale radu jak postupovat, pokud dítě nedělá to, co je správné a co po vysvětlení správnosti očekáváme, že udělá.
Čili například náš oprávněný požadavek sdělený respektujícím způsobem dítě za oprávněný odmítá uznat.
Zdali a jak na něj vyvíjet tlak, aby požadavek splnilo.
Přehlídl jsem něco v knize, nebo kniha mnou popsanou situaci nepředpokládá, neřeší?
Předchozí