Přidat odpověď
Mirku, děkuji za téma!
Přesně tohle jsem si po čtení RaR taky říkala.
Ve spoustě věcí je to fajn, ale zrovna na tohle (co se stane, když dítě nepochopí moje vysvětlení smysluplnosti něčeho, co po něm chci, a "odmítne to vzít za vlastní")
Přišlo mi tam, že ten přístup jakoby automaticky předpokládá, že když mu to náležitě vysvětlím, tak to určitě pochopí a za své vezme.
Což mi ve svých důsledcích přijde VELICE manipulativní (takové to "sám pochopíš, co je pro tebe dobré") a zároveň NEŘEŠÍCÍ situace, kdy prostě potřebuju, aby to dítě udělalo, a není možné o tom dlouze dumat, popřípadě řešit případné následky (např. jedeme-li na svatbu a děti jsou vyoblíkané, tak se mi FAKT nehodí, aby svobodně hupsly do nejbližší louže a musela bych je převlíkat a kvůli tomu nám ujel vlak.)
Rady "je to tvoje vina, mělas je oblíknout tak, aby se to nestalo" nebo "když vám ujede vlak, tak budou dost potrestané následky, že nebudou moct na svatbu" moc neberu. Často by ty "přirozené důsledky" dopadly mnohem víc na rodiče než na dítě.
Žádný zastánce RaR mi tohle nebyl schopen uspokojivě vysvětlit.
Předchozí