Přidat odpověď
Je to možným, pokud jsi schopná psát oběma rukama, že dcera tyto "vlohy" podědila, ambidextrie se docela často dědí (leváctví ani ne, tam je to spíš o náhodě). Jestli jí už bude 5 a bude předškolačka, bylo by vhodné, aby si jednu ruku vybrala jako dominantní a začala hlavně tužku požívat tou rukou. Jestli píšeš, že nakonec často skončí po porovnání činností mezi oběma rukama u té pravé, asi bych ji směřovala na tu pravou. Stříhání ji donutí v podstatě samo, leváci potřebují obrácené nůžky, jinak čáru pro stříhání hůř vidí (no, zatím asi nestříhá moc podle čáry, tak to možná tolik neřeší). Zajímavá je také práce s ořezávátkem, nikdy by mě to nenapadlo, ale syn levák si nebyl schopen ořezat pastelky sám, nechápala jsem to, až jsem to zkusila levou, fakt to jde blbě, takže třeba i ořezávátko by měli mít leváci "svoje". A škrabku na brambory. Dál jsme zatím nic extra nepotřebovali. Myslím, že pokud bude ruce střídat při jídle lžičkou, nic na tom není, příbor bych naučila třeba na pravácký systém, tam je to spíš o nácviku než o nějaké pohodlnosti (ze začátku s příborem bojuje každý, ať se mu to strčí do kterékoliv ruky). Docela důležité je to psaní, protože ruka by měla být před nástupem do školy uvolněná a měla by být schopná nějakých plynulých tahů, detailnější práce apod.
Předchozí