Přidat odpověď
pamatuju si ze svých školních let situaci, že se něco stalo a učitel zahlásil: "Buď mi řeknete, kdo to udělal, nebo budete potřestaní všichni" - moc se mi to nelíbí, buď kolektivní trest nebo v podstatě udat spolužáka. Tenhle přístup mi nepřijde OK, ale na druhé straně si umím představit chronicky problémovou třídu, kde každpu chvíli nekdo něco provede, navzájem se kryjou, už to majáí jako strategii, protože vědí, že když se viník nenajde, nebude potrestán nikdo.
V krajním případě asi v takové situaci bych si kolektivní trest použila, ale spíš odepřením drobných výhod a radostí celé třídě - prostě bych ohlásila, že s takovou třídou nikam na školní výlet/exkurzi místo výuky apod. nepůjdu, besádka nebude, na nic nenecháým ukecat a tak.
Na druhé straně ve třídem, která by fungovakla normálně, průšvihů avelkých prpblémů, bych asi vidělajako pozitivum, že nechtějí udat někoho, kdo třeba něco jednorázově provedl - pokud by to byl aspoň druhý stupeň, asi bych řekla, OK, tak když nechcete říci, kdo to byl, tak se nějak domluvte, jakto to uvadete na správnou míru/opravízte/uhradíte apod.
Hodně záleží na kontextu, ale obecně si myslím, že kolektivní tresty jsou nevhodné
Předchozí