Přidat odpověď
Hroudo,
taky bych viděla jako pozitivní, když třída není ochotna "udat" spolužáka.
Já bych se v té situaci přihlásila sama, vadilo by mi, kdyby za mě měl trpět někdo nevinný.
Ale vnímám ten rozdíl, o kterém píšeš, že něco jiného je to u lidí, kteří jsou v podstatě všichni slušní (a spolužákům je proto blbé udat spolužáka, který "ulítnul" a tomu spolužákovi je zas blbé nechat potrestat všechny a tak se přizná), a u lidí, kterým je to v podstatě fuk a fungují jako zločinci v malém.
To s tím "s takovou třídou si nelajsnu jet na výlet" bych skoro nebrala ani jako trest, spíš jako přirozený důsledek (když vím, že je někdo neukázněný, tak mě ani nenapadne kvůli němu riskovat).
Přemýšlím, jak z toho učitel může se ctí vybruslit - taky se mi kolektivní tresty nelíbí, a na druhé straně je blbé, že pachatel získá pocit, že když mu to nikdo nedokáže, tak se nic neděje.
Zase ale na druhé straně, když ti ostatní vědí, že to byl X, a ze solidarity ho neprásknou, tak co to udělá s jejich vztahem ke X s kolektivním trestem a bez kolektivního trestu? Budou ho brát jako srábka, který se ani nedokáže přiznat, nebo jako frajera, co se nenechal chytit? A ovlivní tenhle názor to, jestli oni sami ponesou jako nevinní trest, který měl původně náležet jemu?
Předchozí