Přidat odpověď
VŠ mi určitě něco dala, a to jsem studovala v dobách minulých.
Stížnost, že se ve škole učí něco, co člověk v životě nepotřebuje je častá. Můj pubertální syn prohlásil, že nebude přece kupovat a na druhou rohlíků a počítání s mocninami je tudíž zbytečné. Někdy mám pocit, že vysokoškoláci uvažují podobně, i když na řádově vyšší a sofistikovanější úrovni.
Škola by měla připravit na praxi, o tom netřeba polemizovat. Jenže zrovna u ekonomických a humanitních oborů (do těch alespoň trochu vidím) má význam naučit se něco jako způsob myšlení, přístup k řešení problémů odpovídající VŠ vzdělání. Těžko se to formuluje, ale vzdělání je zkrátka víc něž suma znalostí a praktických dovedností. Teorie má nezastupitelné místo. Otázka není zda má teorie smysl, ale JAK se teorie učí.
Předchozí