Přidat odpověď
"je ale určitý PODÍL studenta na financování vysokoškolského studia prospěšný jak jednotlivci (=studentovi), tak škole. "
ale ten podíl je hrazen z daní, tedy rodiči toho studenta a ten student pak daněmi ze svého příjmu. To je spravedlivý podíl.
Pokud jde o možný podíl přímé úhrady, pak ten nemám z nijak stiomulucí, spíše odrazující nemajetné nadané. Příkladem může být sport. Po parcích a ulicíéch běhá spousta nesmírně talentovaných kluků, např. na kopanou, tenis, hokej. Ale nemohou si dovolit ten sport provozovat jaksi "profesionálně", tedÿ jako registrovaní. Nemají na zaplacení tréningu, a taksi cvrnkajípo dvorech. Ty přímá úhrada ení stomulující, ale bránící v jejich uplatnní. Se studiem je to podobné, analogní.
Kdybych měl nějak studfenty stimulovat, pak skrez bonusy, ne skrze malusy. A nemusí to být bonusy zrovna peněžní. Mým zájmem nabídnout studium jako tvrdou dřinu, jako něco, čehož zahájením není určeno dokončení. Jako něco, určené všem, kteří mají píli a nadání. To je nejlepší cesta "pěstování" zdatné inteligence, schopné významně pohnout vývojem spoelčnosti k lepšímu.
Předchozí