Přidat odpověď
Se synem jsme hodně rozhýbávali jazyk např. takto: na talíř nutelu, dlouze vypláznout jazyk a různým směrem nutelu slízat. Na párátko gumového medvídka,dát ho kousek od pusi, aby se jazyk musel namáhat a medvídka lehtat, opět různým směrem.
Co se týče samotného L, tak hodně pomohlo zpívat. Např.melodii Prší prší a nahlas La,la,la,la.... Logopedka říkala, že je to pro děti přirozenější, než cíleně cvičit slova.
Jinak přeji hodně trpělivosti, je to běh na dlouhou trať. Syn je ve 3 třídě. Upevňujeme R. Ř je zatím v nedohlednu. Občas propadnu beznaději, naštěstí máme super logopedku, která umí podpořit i rodiče. A říká, že ví,že i rodiče mají občas útlum a nemají 100% nasazení. Prý to nevadí, ale za pár dní, je potřeba se zase ke cvičení vrátit.
Nedávno mě nadzvedl článek nějaké odbornice, která tvrdí, že logo.vady jsou převážně chybou rodičů,že se nevěnují dětem,nechají je koukat na tv,nečtou jim atd....My jsme se dětem věnovali stejně.Jeden uměl všechny písmena prakticky hned a druhý je ještě ve 3 třídě neumí.
Předchozí