Ale tady asi nejde o to, čemu by dal přednost učitelský sbor. Jako rodič bych nebyla nadšená, kdyby mé dítě učil člověk s psychickou poruchou - ale v případě kleptomanie by mi to vadilo méně, než člověk s natolik posunutým vnímáním intimity a studu, že se živí vlastním tělem. Předpokládám, že kleptoman si v určitých situacích "nepomůže", prostitutka se prodává z vlastní volby. BTW pokud bych se to dozvěděla a mohla to ovlivnit, nenechala bych dítě ani ve třídě paní učitelky natolik veselé v rozkroku, že by si o jejích sexuálních eskapádách cvrlikali vrabci na střeše, byť by to byl pouze její koníček. Asi bych to vnímala jako důležité zejména někdy na začátku školní docházky, kdy je dítě s jedním pedagogem pořád a ať se to komu líbí nebo ne, je jím poměrně hodně ovlivňováno. Ke konci prvního stupně bych už neměla problém dítěti vysvětlit, že paní učitelka je placenou společnicí nebo je promiskuitní, v případě, že by své životní postoje a názory nějak promítala do výchovné činnosti nebo výuky. Je mi celkem jedno, nakolik to je či není společností akceptované - zcela jistě má každý právo si vylepšovat finanční situaci či osobní volno, jak uzná za vhodné, pokud je to v mezích zákona...ale já mám stejné právo se vůči některým společenským jevům vymezit a vychovávat podle toho své dítě.
Nechci ho vychovávat s přesvědčením, že návštěvy prostitutek jsou legitimním nárokem a příjemnou, společensky akceptovatelnou zábavou pánské části světa... zatímco dívky mají tyto libůstky svých milých tolerovat a přijmout všechny z toho plynoucí důsledky, to mi nepřijde úplně šťastné.