Pokud není možnost domluvy a rodičům se zásadně příčí, že dítě má ovládat tyto znalosti, pak by bylo možno hledat alternativy, ne? Jinou školu (byť za cenu dojíždění), nevím, jak v Rakousku, ale u nás už je možnost domácí školy...atd. Ve škole se člověk naučí řadu věcí, které později prostě vypustí, protože je nepotřebuje... viz celá slavná občanská nauka minulé éry - nemyslím si, že právě informace o náboženství by byla z těch, které dítěti uškodí. Asi bych to nevnímala nijak tragicky, naučit se znalost ještě neznamená akceptovat víru - a běžnému středoevropanovi neuškodí, pokud bude vědět, že mše má nějaké 4 části, protože se dříve či později zřejmě setká s pozváním na církevní svatbu, křest, pohřeb...a prostě bude vědět, co má očekávat.
Neviděla bych to s tím vlivem náboženství tak zle - zvláště ne v Česku - jsme jedna z nejsekularizovanějších společností v Evropě. A ať člověk chce či nechce, náboženství mělo a má vliv na utváření života společnosti, na historii - ať už v rovině akceptování nebo popírání jeho principů.