| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Nejsem odborník, ale podle toho co jsem jen zde na serveru z různých případů pochopila o násilí v rodině ( směrem k partnerovi) logicky vyplývá, že holčina asi bude mít hodně podobné pocity jako dospělá týraná osoba : tj. bude se stydět, bude se snažit "omlouvat" své (i když týrající) rodiče (kolik dospělých žen omlouvá !svého muže, ačkoliv jim vyrazil obě přední trojky a nalomil žebro )
To dítě je velmi psychicky zranitelné! Myslete na to ! Čekáte, že řeknete holčině :
"hele, fotr tě mlátit nesmí, je to zakázaný .A ted´běž domů. Čau ! A holka přijde domů - a řekne fotrovi : " Hele, sáhneš na mě ještě jednou a vletí na tebe OSPOD !" A vše bude OK. No,to asi ne!
Takže pokud bych chtěla pomoc holčině ( považuji to za svou povinnost )tak bych :
1. V ten kritický den,( kdy byla holka u vás a rodiče jí vyhrožovali )- tak bych jí JÁ DOSPĚLÁ doprovodila domů a osobně předala rodičům a JÁ DOSPĚLÁ bych jim vysvětlila, že dítě se zdrželo u nás proto a proto.... Před očima cizí ženy by ten fort asi dítě nezbil. Není to řešení, ale v ten moment by dítě bylo ochráněné.
2. Nenápadně bych sondovala další info od holčičky : "vyzvídala" bych mezi řečí. Děti toho na sebe nevědomky hodně prozradí.
3. Všímala bych si osobních věcí dítěte: jestli má dostatečné oblečení, obutí, obědy, pomůcky, nosí vypracované úkoly nebo ne?, jezdí na školní akce nebo jí rodiče nic neplatí atd. Je dítě i zanedbané nebo spíše "jen" extrémně přísně vedené ?
Snažila bych se zjistit nenápadně, co nejvíc detailů - ono to pak dohromady dá celkový obrázek.
4. S tím co bych zjistila, bych se svěřila (třeba anonymně) nějaké organizaci na ochranu dětí FOD, Naše dítě.... oni těchto případů znají tisíce a dokážou myslím z podaných informací lépe odhadnout situaci a hlavně stupeň akutnosti .( dejme tomu na stupnici 1-10 č. 1.-občas dítě dostane výprask a nikdo se s nim moc nepáře,.... č. 10-podezření na sexuální zneužívání dospělým ) cítíte sami, že