TV už nemáme, děti si toho pomalu ani nevšimly (resp. si zatím možná myslí, že ji nemáme dočasně - nemáme ji kam dát :) Občas pustíme pohádku na PC, i tak si myslím, že jsou z nich nějak brzo solildní závisláčci.
Reklama je ale i mimo TV - na PC, na bilbordech, v poštovní schránce (zrovna včera jsem ztopila leták s hračkami z Intersparu :)). A v letáčcích u hraček. Člověk koupí dvě dřevěné koleje a v krabičce je poskládaný letáček s celým sortimentem MAXIM/Woody/... V tom posledním si chlapec dokonce zakroužkoval, co by ještě potřeboval
No nic.
To, že hodnota dané věci neodpovídá ceně, často jako důvod nekoupení používám (teď třeba si zmysleli pod stromeček dvopatrové depo - to dělá jen Chuggington a stojí skoro dva tisíce...
). Ale nějaké dárky pod stromeček tak jako tak dostanou, takže druhé přání (velkou sestavu z lega) budou mít splněnou.
To, že lákavé jsou situace a aktivity, ne výrobky samotné, je taky fakt. Osamělý bezdomovec by prací prášek asi neprodal, i kdyby zářil čistotou
. Já jsem vůči tomu asi docela imunní, tak mě ani nenapadlo promluvit o tom s dětmi stylem "uděláme si piknik, tu a tu věc k tomu ale nepotřebujem".