To je všude moralizování okolo tabletů.
Syn začal s tabletem ve 3 letech. Má v něm nahrané aplikace od piktogramů (je autista), přes alternativní komunikaci až po malování, skládání obrázků, přiřazování a tak dál.
Má jasně dané, kdy může iPad používat a kdy ne. Internet, stahování aplikací a další, co nechci, aby užíval má zablokované. Pokud se učíme, využívám možnost asistovaného přístupu, který mu zabrání z aplikace odejít.
Používáme ho především jako komunikační a výukovou pomůcky, kterou doplňujeme pomůckami v běžné (dřevěné, papírové a laminované, ...) formě.
Například teď se učíme čísla. Začínáme papírovou formou, kdy skládá čísla jako puzzle. Potom strukturovanými úkoly také v papírové formě a na konec výuky nechávám tablet, kde například aplikace matematika pro prvňáky je úžasná.
V době, kdy syna prakticky nic nezajímalo mi právě tablet jako výuková pomůcka velmi pomohla. Nyní je mu 5 let a podle posledního vyšetření z SPC zvládá natolik, že by mohl příští rok nastoupit do první třídy. Ve 3 letech ještě prakticky nemluvil a téměř ničemu nerozuměl.
Starší syn odpovídá mentálně dítěti do 20 měsíců a tablet užívá denně hlavně ve škole. Na tabletu mám pro zjednodušení aplikace rozdělené podle toho k čemu slouží https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.10152980531540357&type=3 Aplikace jsem stahovala převážně podle http://www.i-sen.cz/home. Teď stránky předělávají a pro zobrazení konkrétních aplikací je třeba se přihlásit. Najdete tam přímo kategorii s vypsanými aplikacemi pro nejmenší a děti s těžkým mentálním postižením. Je to určeno především pro uživatele tabletů od značky Apple, ale věřím, že minimálně část aplikací půjde i do tabletů jiných značek. Má oblíbená aplikace EDA PLAY https://www.youtube.com/watch?v=_b8xiHy1bLU
Tablet máme právě od Applu s tímto výběrem tedy moc neporadím.