Mishulo, mám doma momentálně obojí, takže se cítím povolána reagovat...
Začnu od začátku. Na juniora (nar. 2005) jsem měla Slaloma trojkombinaci (ještě s adaptérama) a byla jsem s ním max. spokojená, až na ten mrňavý nákupní košík. Skvělej kočárek do města i do terénu - lehoučkej, krásně ovladatelnej, kvalitně provedenej co se týče konstrukce, i čalounění. Sama ho unesu jak do schodů, tak do tramvaje, busu i ze schůdu a MHD, když není zbytí... Když byl nějaký problém, dojelo se do Handy Praha a tam to za pár korun poštelovali (ukopnutá pumpička, vibrující přední kolečko).
Nicméně tenhle kočárek jsem prodala v roce 2011 s tím, že už druhé nebude...
A ejhle, mrňavka se narodila v dubnu 2013 - věděla jsem, že chci znovu trojkolku (jetou, do nový už jsem nebyla ochotna investovat) a kamarádka mi nasadila brouka do hlavy s tím GT3.
Takže jsem si ho na aukru vydražila - opět trojkombinaci. Jenže - ten kočárek, ač je funkčně naprosto v pořádku (měla jsem ho v autorizovaném servisu a pán mi pogratuloval k výbornému kupu - funkčně jako nový, stačilo ho jen promazat) narozdíl od toho Slaloma je větší na všechny strany (do délky i do šířky), ale korbička třeba je překvapivě uvnitř asi o 10 cm kratší. Je taky těžší a do tramvaje třeba ho už sama nezvednu - jak je robusnější, má jinak těžiště a prostě to sama nedám. Taky co se ovládání týče, nejde tak lehoučce, jako ten Slalom, už je třeba troška síly, i co se třeba zvedání na obrubníky týče, je to znát - přičítám to té robusnější konstrukci a posunutému těžišti.... Složit se dá, ale opět - i složený je velký, i když jdou sundat všechny 3 kola. U Slaloma se sundavají jen 2 zadní. Slaloma navíc, narozdíl od GT3, složený můžeš postavit na kolečka a třeba opřít o zeď. Složené GT3 opřeš, ale jen postavený na boku konstrukce - což mě třeba nepřijde moc praktické kvůli šrámům na konstrukci...
U GT3 je také, jak je větší, výš jak korbička, tak ale i rukojeť kočárku - to mi bylo příjemné - mám cca 173 cm a chodila jsem s ním krásně narovnaná
.
Narozdíl od Slaloma má GT3 tedy výborně velikej košík - tam se vejde fakt všechno! a ještě trochu navíc, praktická je i ledvinka na rukojeti a sklopné držáky na pití na konstrukci (to využíval v létě hodně synek)...
Výborná je taky báze na autosedajdu do auta - odpadá tak prudivé vázání pásů - jen se sedačka i s mimčem nacvakne a je to...
Autosedajda od GT3 je taky o dost těžší a větší, než u Slaloma (já si potom schválně koupila jetou starší verzi Slaloma z roku 2007 právě proto, že tam je ještě lehký typ autosedajdy, který se poutá shora a taky na sporťáku je velká střecha, která dobře chrání a není v ní velká igelitová výseč - ta se zas ráda trhá), což v případě, že někam neseš mimino jen v ní v ruce a nepoužíváš konstrukci, je dost znát - naše princezna třeba měla v půl roce 7,90kg, a to se fakt dost nadřeš...
Jo- koupila jsem si těsně před prázdninama ještě i jetýho Slaloma, opět trojkombinaci. Všechny ty negativa GT3 bych asi i ustála (coby stachanovka), jenže nás čekalo stěhování na prázdniny - my máme auto sedan - takže klasický kufr - do auta se nám to GT3 sice vejde, ale abych odstěhovala ještě i věci pro nás a děti, to už by se nevešlo.
Takže jsem rychle rozhodla, že namísto abych si koupila novej mobil, jdu ještě i do jetého Slaloma a nelituju. Od té doby jsem to GT3 vlastně už nevytáhla a jezdím jen se Slalomem
. GT3 bych ráda prodala, protože ho nevyužiju.
Bydlíme v Pze, furt se někam přesouvám, tahám ho do MHD, do a z nejrůznějších baráků, ze schodů a do schodů, skládám a rozkládám...
A taky taková drobnost - bydlíme v paneláku a třeba do našeho výtahu narvu oba kočárky, ale se Slalomem můžeme jet celá rodina (kočár, já, manžel i junior), s GT3 jedu s kočárem já se synem a manžel musí solo...
Kdybych bydlela jinde než v Pze a třeba v baráčku, určo by byl GT3 super. Pro mě osobně je to ale nepraktický kočárek, nemáme na něj dost velké auto (rozumněj: když je potřeba přepravit nejen kočár a děti, ale i bagáž na dovolenou), je těžký a do pražské MHD těžkopádný - špatně se mi s ním jezdí i na schodech v metru - se Slalomem zvládám schody nahoru popředu, s GT3 to nezvládám, to musím pozadu.
A ještě se musím zmínit o ruční brzdě u GT3 - ta mě trošku zlobila - zabrzdí i přibrždují se s ní zadní kola. U Slaloma naopak ruční brzda brzdí přední kolečko, ale při zastavení máš ještě nožní brzdu, která kočár najisto zabrzdí. Mě u Gt3 ale, pokud jsem zabrzdila kočárek třeba v tramvaji, při rozjíždění a brždění tramvaje pořád "vrzala" a kočárek měl tendenci i popojíždět. Nechala jsem ji tedy znovu seřídit, ale i po seřízení jsem k ní v tom MHD neměla 100% důvěru tak, jako u klasické nožní brzdy, kterou má Slalom.
Takže za mě - oba dva jsou to dobré a splehlivé kočárky jako nové, tak jeté (já mám GT3 i Slaloma v podstatě zánovního, každý po jednom dítěti), jen je třeba zvážit, jaké máš podmínky pro ježdění (schody, MHD, apod.) a jak často cestuješ - skládání a tahání autosedajdy.
No, já jsem prostě asi zarytá Slalomářka
, co se dá dělat.