Přidat odpověď
...lendul... obecně i děti s těžšími formami vývojové dysfázie mají problémy s komunikací a chápáním,plus k tomu mají problémy i se sociálním chováním, takže často autisty velmi připomínají. Pokud se k tomu přidají i ne příliš vhodné povahové rysy (ostýchavost,neprůbojnost,psych. labilita)může se jejich chování časem autistickému chování podobat až do nejmenších podrobností, takže i odborník může mít při prvním kontaktu s dítětem velký problém s dgn. Proto skutečně dobří diagnostici nedávají konečnou dgn. po prvním sezení.
Rozhodně máš pravdu,že pro děti s poruchou komunikace a hlavně porozumění (sem spadá autismus i vývojová dysfázie )je důležité věci vidět a zažít,aby je pochopili a uložili. Domnívám se,že to ale není nedostatkem představivosti nýbrž neporozuměním mluvené řeči(dysfázie),neschopností dedukovat z pro nás běžných sociálních situací a v neposlední řadě je u nich většinou narušena i schopnost ukládat pojmy a situace do paměti + je tam udržet a následně znovu použít.
Předchozí