Přidat odpověď
Martule,
z toho co jsem si přečetla se přikláním k tomu,že dcerka nemá prostou expresivní dysfázii.
K těm bodům,syn má nyní středně těžkou receptivní,je v druhé třídě.
+
- zaměření na detaily, pominutí celku souhlasí
- vyhledávání geometrických obrazců a jejich kopírování na chodnících a podlahách ,souhlas ... to ho přešlo teprve vloni
- příliš lidí v místnosti je vždy problém, u syna se to projevuje sklony k hyperaktivitě a hlasitosti, ve školce byl jako neřízená střela ,nyní už se to hodně upravilo,ale stejně se ve třídě,kde všichni mluví rychle unaví
- nechápe vtipkování,souhlas .... teď začal trochu chápat vtip a bohužel i to ,když o něm někdo mluví ošklivě
-
- pohyby rukou syn nikdy neměl,ale tančí takový tanec sv. Víta když je unavený nebo se cítí nejistě, u něj je to spíš v nohách
- píšete,že řeč se upravila,tady to nesouhlasí- syn stále mluví velmi špatně,sice se zlepšuje,ale vada je stále velmi zřetelná
- těžko nese své neúspěchy, to je asi dáno hlavně povahou dítěte,syn je splachovací
- problémy s orientací syn nikdy neměl, ale doprovodným jevem dysfázie často bývají dys poruchy - dyslexie,dysortografie (problémy s orientací),dyspraxie apod.
Problémy v sociální oblasti má syn stále, v kontaktu s vrstevníky i dospělými.
Asi bych konzultovala dalšího odborníky, v textu jsem přehlédla od koho máte dgn. stanovenou. Jen jsem zahlédla neurologa,ten zřejmě řešil poruchu pozornosti.Toto by měl řešit dobrý klinický psycholog, psychiatra bych zatím vynechala.
Bohužel jste mimo náš region,takže neporadím ke komu,ale pokud se pohybujete na Facebooku zkuste skupinu Rodiče dětí s vývojovou dysfázií, tam by někdo mohl poradit kam dál.
Předchozí