Přidat odpověď
Sama jsem docela proti různým kroužkům pro batolata a dítěti nechávám spíš volnost ve výběru činností, hraček apod. Ale rodina mi nasadila brouka do hlavy, tak se chci zeptat. Jak se pozná, že dítě má hudební nadání? Moje dítě evidentně dobře slyší, dobře mluví, dobře artikuluje na svůj věk, mluví v rozvinutých větách a pamatuje si hromadu písniček. Ale jak se pozná hudební nadání? babička s určitým hudebním vzděláním si myslí, že má nadání - když babička zapíská melodii, dokáže dítě poznat písničku, mění hloubku hlasu a experimentuje s tóny, má rád hudební nástroje (na piánko zkouší i délky tónu), má snahu zopakovat rytmus, podle babičky se snaží intonovat (?to je asi přitažené za vlasy) atd. Já hudební vzdělání nemám - nějaké základní z donucení, zpívat před lidmi nedovedu, neb mám ze školy blok a 7 let klavíru bylo pro mne mučení. Jen mu tedy hodně zpívám a posloucháme spolu různou hudbu a hrajeme si na ty nástroje - prostě pro radost. Babička si myslí, že bychom měli dítko nějak rozvíjet a "nezahodit talent". Já bych to takto nenazývala, ale tak se pro formu raději ptám. Zapsat dítě do nějakého kroužku? A co se tam dítě vlastně naučí?
Předchozí