jaké bylo naopak naše překvapení, že část třídy měla materiály a někdy i lepší než jsme sehnali my a nedělila se.
Anexo, i tak to u nás vypadá.
Bohužel. Kdo měl zájem sdílet a pomáhat si, časem ho taky odradilo, když zjišťoval, že část lidí nespolupracuje proto, že má dosti kvalitní materiály od deňáků - ovšem systémem "kamarádka dala mě, nepučím". Maximálně druhé kamarádce, se kterou sedím v lavici. Tohle bylo asi nejvíc nepříjemné překvapení, protože být slušný kolektiv, i když materiály nejsou oficiálně /přestože většinou jsou a někdy zpracované studenty, jindy dokonce profesory někdy v minulosti/, pak vlastně víme od začátku semestru všichni stejně jako ti zasvěcení s kamarády, na čem vyučující bazíruje a materiály máme. To je asi nejsmutnější fakt, když prostě zjistíš, že někdo kousek od tebe ve třídě má kvalitní materiály od začátku října, ty si něco posháníš nebo načteš horko těžko vlastními silami v průběhu semestru, dřeš se naprosto zbytečně, stojí tě to víc námahy a hlavně - ty materiály jsou většinou o tom, na čem ten který vyučující bazíruje, co jsou jeho preference. Kdežto můžeš načíst deset knížek doporučené literatury, ale nevyzobeš z toho zrovna ty detailíky, které jsou zrovna pro něj podstatné.
Což v těch materiálech bývá zdůrazněno, vypíchnuto.
A takhle když zápasíš s každým předmětem a přitom víš, jak jednoduše by si šlo začátkem semestru udělala takovou burzu - co mám a vím já, co má a sehnal druhý...ne, nebude to fungovat, to už je po té době u nás celkem jasné, ti co mají se tváří, že nemají a učí se z doporučené literatury a ze vzduchu, bohužel občas jim to nevyjde, protože vyučující vyžaduje nějaké speciálky a pak to tak nějak lehce rupne, že se asi neučí jen z knih