Přidat odpověď
"ale kterého jednotlivce? Toho, co pomoc potřebuje či myslíte charitu jednotlivce"
míním jednotlivce jako nositekle solidarity. Míním to obecně, bez ohledu na to, zda pomáhá sám či se spojuje s jinými, přispívá spolkům dobročinným etc., to už je způsob uplatnění principu.
Je-li subsidiarita coby jeden z pilířů křesťanského učení dána postupem od nejnižšího k nejvyššímu, a solidarita projevem svobodného rozhodnutí jednotlivce, je stát organisovaným násilím diktujícím shora dolů. Stát se rozhodne, že sebere občanům tolik a tolik a pak to přerozdělí na věci dle svého uvážení. Jednotlivec dá či nedá jak a kdy a komu se mu zamanea, a jak tu někdo psal, může mu uniknout potřžebný. Prčoto ej tu stát, aby neunikl. Stát je silný násilím, jednotlivec dobrotou. Bylo by dobře, kdyby více rozhodování bylo na jednotlivci a méně na státu. Krom toho, stát by měl více pomáhat při vytváření podínek pro to, aby ten nejnižší stupeň mohl prvně co nejvíce pomoci sám sobě.
Předchozí