Přidat odpověď
Dívá Báro, možná nejsem úplně správně přilepená, ale co.
V této diskuzi jsem si hodně uvědomila, jak moc člověk příběhy filtruje přes osobní zkušenosti. Myslím, že je to patrné z mých i tvých příspěvků. Asi proto, i když bych řekla, že v mnohém mluvíme o tomtéž, jsou mé příspěvky spíše na straně rodičů, tvé vyznívají více proti. Máš pravdu, že neznáme všechny podrobnosti, které by nám umožnily poskládat přesnější obraz.
Jen jsem ještě chtěla k odkladům. On odklad "kvůli věku" nemusí nutně znamenat problém, na kterém se musí cíleně pracovat. Děti prostě nedozrávají stejně. V září do školy nastupují (nepočítáme-li ty odklaďáky) i skoro s ročním rozdílem věku. To je velký rozdíl na startovní čáře. Těm mladším obvykle může chvíli trvat, než se se školou zžijí. Kolegyně tvrdí, že pro mnoho dětí by bylo super, kdyby se do školy nastupovalo nikoliv po roce, ale po půl roce. "Letní děti" by tak chodily až od ledna. Jasně, že to je v současném systému neprůchodné.
S tímto rozdílem často kalkulují i pediatři a rodičům odklad "kvůli věku" doporučují. .. No a pak záleží, jaká potvrzení a kolik zákon zrovna vyžaduje. .. A ono v PPP také není problém potvrzení pro letní dítě získat (ano, četla jsem diskuzi o problémech, a nechápala)
V diskuzi se píše o dítěti po odkladu, které má problémy. Maminka dokonce kvůli jeho problémům ve škole zůstala doma. Přijde mi, že pokud by takováto matka byla vhodně a pečlivě informována dříve o tom, co je třeba dělat, dokázala by se zaktivizovat. Sama zřejmě nevěděla - a to se rodičům opravdu nedá klást za vinu. Ne všichni jsou toho schopni. Proto vidím chyby spíše na straně instituce. A mrzí mě, pokud se pletu a paní učitelka už vyzkoušela první poslední.
Předchozí