Přidat odpověď
Nítěnko, znalosti bych na první místo nedávala. U dětí ve třídě více než polovina dětí uměla číst (alespoň slova) a téměř všichni počítat do 10 v době nástupu do školy. Syn byl srpnový a ve svých 5,5 letech, kdy jsme zvažovali odklad již četl (nikoli plynně, ale celé věty a výborně rozuměl, co čte) a počítal. Sociálně byl ale spíše nezralý, zvídavý, ale hravý. Nakonec jsme to vyřešili nultým ročníkem a do školy šel čerstvě 7 letý.
Dcerka sice od 4 let četla, ve školce občas něco učitelka prohodila o předčasném nástupu, ale zdárně jsme to ignorovali. Byla stejně jako brácha dost hravá. Nakonec šla do školy normálně v necelých 6,5 letech. První třída byla celkem peklo - neustále něco zapomínala, ztrácela. Neumím si představit, že by šla ještě o rok dříve. Kdybychom vše posuzovali dle znalostí, tak by to jistě zvládla, ale sebeobsluha a sociální zralost je také dost důležitá.
Předchozí