![~:-D](/g/s/1.gif)
jo, moje dítě zas ve škole napsalo byzon. proč? protože bizon je přece příbuzný od býka
![:-)](/g/s/0.gif)
teď je holka v sedmé třídě a gramatické chyby dělá, občas je utrpení po ní číst. knihy čte. její nej kamarádka je taky schopná vyplodit gramatické paskvily a to jsem ji vždycky dávala mojí dceři za vzor, že čte nejenom fantasy (jako moje holka), ale i hodnotnou literaturu
![~d~](/g/s/29.gif)
netuším, proč tomu tak je. nejjednodušší je hledat chybu ve školním systému - přijde mi, že po nich na základce málo dupou, prakticky nejsou nuceni se u zkoušení samostatně vyjadřovat, protože místo zkoušení u tabule, jak bylo běžné za mých let, dostávají hlavně písemné testy a kolikrát ještě takové, že mají větu předvyplněnou a ony doplní jenom chybějící slovo nebo (v případě češtiny) jenom třeba ono i/y, mě/mně atd. ono pak jde jedno s druhým, jsou schopni se zaměřit jenom na zkoušený jev (doplnit do papíru správné i/y), ale v běžném písemném projevu pak nepřemýšlí a sekaj, co jim pod ruku přijde (nemají zdůrazněné, na co se zrovna mají zaměřit, tak proč taky).