Přidat odpověď
Sice v tomto ohledu nemám zkušenost ze zahraničí, ale např. podle Montessori pedagogiky se děti mnohem přirozeněji naučí písmena (tiskací i psací) do věku pěti let než později. Uvádí, že takhle to vstřebávají přirozeně, kdežto později je to složitější proces učení. Asi to neinterpretuji úplně správně, ale snad jsem vystihla podstatu. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že dost dětí se ve věku kolem dvou let zcela přirozeně zajímá o písmena a číslice, i moje dítě se je v tomto věku naučilo, nechci říct samo, ale zajímalo ho natolik, že se všechna velká tiskací písmena i číslice naučilo bez obtíží.
Pokud to tedy někde v zahraničí mají zařazeno do předškolní výchovy, pak je to z mého pohledu docela přirozené. Určitě si to ale nepředstavuji tak, že by seděli v lavici a učili se jedno písmeno za druhým. Jsem zvědavá na další názory a zkušenosti. ;-)
Předchozí