Přidat odpověď
Já mám zkušenost s oběma systémy a těžko říct. co je lepší. V Nizozemí šel syn ve 4 (na den narozenin !) do školy. Výuka byla hodně hravá, bylo to dobře koncipované pro takhle malé děti. Např ta první třída byla vlastně jednotřídka pro 1. a 2. třídu, ti mladší mohli, ale nemuseli pracovat se staršími, byli tak nějak nenásilně vtahováni do jejich aktivit. Učili se písmenka a čísla formou hry, měli fakt vymakané metody. Problém byl, že to pro syna bylo těžké udržet pozornost, vydržet být hodný na jednom místě (i když se hodně pohybovali, měli centra aktivit, hráli si).
V pěti přešel do české školky a to byl šok, nejadnou se po něm nic nechtělo, podle učitelek byli na všechno "ještě malinký" (byla to dost špatná školka, věřím že jsou lepší).
No apak byl další šok s nástupem do školy - strašně rychle probrali písmenka, strašně rychle četli, museli být samostatní, večer spousta úkolů. Syn měl dost velké problémy, zpětně lituju, že jsem ho nějak nepřipravovala doma, ale prostě mi nedošlo, že se to čeká.
V Nizozemí by byl tedy ten přechod takový plynulejší, dítě má dva roky, aby se spoustu věcí nenásilně naučilo a teprve pak se to rozjede natvrdo.
Předchozí