Přidat odpověď
" by bylo dobré, nám neznalým třeba objasnit, jakým způsobem tedy firmy nabízejí léky. Děkuji, ráda se přiučím. "
Podivná otázka. Zprvu jste vytupovala jako přímo zasvěcená ve věci, nyní se presentujete jako jedna z neznalých. Allegans contraria non est audiendus.
Ale budiž.
Nevím nic o tom, že by firmy nabízely lékařům léky a netuším ani proč by to dělaly. Když je lékař chorý, nežádá rady farmafirmy, ale buď si vystačí sám nebo požádá o pomoc kolegy, žádat farmafirmy nebo čekat na jejich nabídku by mohl leda pošetilec.
Pokud otázkou máte na mysli propagaci produktů farmafirem, pak je nejspíše stejná jako u všech jiných výrobců. Odlišnost je v tom, že lékař do jisté míry určuje spotřebu toho produktu a ta spotřeba je hrazena ze tdravotního pojištění. Vyjma lůžkové péče nemusí tedy lékař investovat do nákupu těch léků, ani se nemusí starat o to, zda nakoupené prodá. Tak jak tak jistým dílem ovlivní hospodaření se zdravotním pojištěním. Jeho úkolem je odinovat/předepsat lék na základě indikací, které jsou dány na záladě EBM (evidence based medicine). O nich se nedoví nic od farmafirem a jejich potulných dealerů, ale ze seriosních informačních zdrojů na základě studia. A studiem ze seriosních informačních zdrojů se nedoví nic o tom, že by měl ordinovat na základě nějakých smluv s farmafirmami, dohod s pobudy jimi vyslanými a pod.
Předchozí