Přidat odpověď
A pak mě k tomu ještě napadá...
Dítě s vadou je velmi často automaticky vnímané jako dítě s handicapem. V důsledku toho může být jak vyčleňováno (takže se z vady skutečně stane handicap) nebo naopak protežováno. Děje se tak běžně i v rodinách a není důvod, aby k tomu nedocházelo třeba i ve škole, pořád jde o sociální skupinu. Takže takové dítě pak může být třeba omlouváno i ve věcech, které s vadou nesouvisí, mírněji hodnoceno apod., což mu přináší výhody a leckdy i ty sociální...pro spolužáky, kteří si podobného jednání u učitele všimnou, může být výhodné s postiženým dítětem kamarádit, protože to působí pozitivně a u takového učitele to může mít vliv třeba i na hodnocení....takže ač je za tím původně vypočítavost, tak dítěti s vadou to přináší tu výhodu, že má kamarády....
A to je pořád jen úvaha o dítěti integrovaném.
Ve speciální škole, např. pro zrakově postižené, sluchově postižené, mentálně postižené atd. je vada jednoznačně výhoda, protože umožňuje lepší začlenění do komunity třídy, školy....dítě bez vady by se pravděpodobně potýkalo se stejnými potížemi, jako řeší dítě s vadou na běžné ZŠ...
Předchozí